RADIOCOMMERCIALS

Radioreclame. Dát is óns vak! We produceren 7 dagen per week. We vinden het te gek om uw bedrijf tot A-merk om te dopen. Of om uw onderneming meer nóg naamsbekendheid te geven. Bestelt u bij ons een radiocommercial, dan krijgt u uiteraard kosteloos professioneel advies van onze hippe reclame wizards.

KENNIS IS MACHT:

Laat de voice-over menselijk praten. Op een normaal tempo en bijbehorende pauzes.
Luisteraars waarderen een goed dialoog. Dit kan de boodschap verduidelijken.
Maak gebruik van achtergrondmuziek of geluidseffecten. Dat zorgt voor sfeer.
Spots met 1 voice-over worden door luisteraars als meest professioneel ervaren.

Communiceer één op één. Connect on personal level. Laat men zich aangesproken voelen.
Vertel een visueel verhaal in de radiocommercial. Met geluidseffecten kun je veel bereiken.
Communiceer louter relevante informatie. Vertel eens iets nieuws. Wat maakt jou anders?
Houd altijd jouw doelgroep in gedachten. Wat vindt jouw doelgroep belangrijk?
Overweeg eens een radiocommercial van 30 seconden. Doet bijna niemand en valt dus op.

Radioreclame zorgt voor 33% meer online zoekopdrachten
Elke euro uitgegeven aan radioreclame levert 1.30 euro op
Merkvoorkeur na radioreclame 53% hoger
Minder informatie is meer respons. Less is (vaak) more
Commercials met een creatief idee winnen

Een goede radiocommercial zorgt voor 50% groei in omzet
Geen B2B maar human 2 human. Dat komt aan
Radiocommercials hebben direct effect op de verkoop. Door radio stijgt de verkoop gemiddeld 9%
Een verrassende onthulling is succesvol in radioreclame
Je mag nooit pushen of misleiden. Vertrouwen is alles

De commercial mag nooit gaan vervelen. Ook niet na tientallen herhalingen
Zorg dat mensen over uw radiocampagne praten. Dat is gratis reclame
Merkherkenning stijgt door radioreclame gemiddeld met 38%
Zorg voor een USP en communiceer deze
Alleen gehoord worden is niet genoeg. De commercial moet ook blijven hangen

Vrouwenstem en humor zijn een perfecte combinatie in radioreclame
Let op! Soms kan humor ten kosten gaan van de geloofwaardigheid
Radiocommercials met 2 boodschappen worden het best onthouden door luisteraars
Vrouwenstemmen leiden tot hogere koop- en bezoekintenties

STERK BEGIN:

Een geslaagde radiocommercial houdt de luisteraar vanaf de eerste seconde in de ban. Radiospots die meteen prikkelend startten, bereikten in alle tests een hogere gemiddelde emotionele respons. Een goede start houdt gemakkelijker de aandacht van de luisteraar gedurende de hele spot vast. Je kunt radioreclame bijvoorbeeld beginnen met een zeer persoonlijke of confronterende vraag.

DE JUISTE WOORDEN:

Een simpele, krachtige gesproken boodschap zegt soms veel meer dan een flitsende montage. Een emotioneel geladen woord op de juiste plaats in de spot, leverde in onderzoeken enorme emotionele pieken op bij de deelnemers.

BENUT ELKE SECONDE:

Een krachtige opener in radioreclame alleen, is niet goed genoeg: de kunst bestaat erin om de luisteraar gedurende de hele spot te boeien. Spots die continue de aandacht trokken, scoorden in onderzoeken hogere gemiddeldes dan radiospots die scherpe pieken afwisselden met diepe dalen.

BRANDING:

Hoe meer merkvermeldingen in een radiocommercial, hoe beter het merk blijft hangen in het geheugen van de luisteraar. De vermeldingen dienen wel op de juiste momenten plaats te vinden, een kwestie van timing.

ONZE VOORBEELDEN